Dlaczego uczyć kodowania i programowania od najmłodszych lat?

Dlaczego uczyć kodowania i programowania od najmłodszych lat?

Programowanie to określony i uporządkowany sposób postrzegania świata.

Od 2. do 7. roku życia u dzieci wykształca się tzw. myślenie synkretyczne i rozwijają się podstawowe funkcje myślowe mózgu, które bazują na postrzeganiu oraz doświadczeniach opartych o te spostrzeżenia. Kluczowe są tutaj obserwacje przyczynowo-skutkowe. Do 11. roku życia rozwija się myślenie konkretne, które dotyczy logicznego myślenia opartego o fakty.

Dzięki wprowadzeniu nauki kodowania przez zabawę oraz programowania online, uczniowie mogą ćwiczyć myślenie logiczne i przyczynowo-skutkowe. Co ważne, nauka programowania wspiera również kreatywność oraz nieszablonowość rozwiązań. Dzieci wyrabiają nawyki poszukiwania rozwiązania problemów, co ważne, proponując i testując różne warianty. Przyzwyczajają się do wielu możliwości rozwiązań i podejmują własne decyzje. W trakcie zajęć uczą się także jasności i precyzji formułowania myśli, planowania i orientacji w przestrzeni. Nieoceniona jest tutaj również nauka współpracy w zespole i komunikacji między uczniami – są to kompetencje przyszłości, które warto rozwijać od najmłodszych lat.

Share this post